En sammanhållen röst i flera kanaler

Hydria Water är marknadsledande när det kommer till vattenreningsprodukter. Front har fått förtroendet att utifrån en gemensamt framtagen innehållsstrategi bygga kännedom och relation i branschen.

Genom regelbundna redaktionella möten med Hydria Waters marknadschef utvecklar vi en innehållsplanering för kanaler som LinkedIn, Instagram, den egna webben och e-postutskick. Front står för innehållsidéer tillsammans med kunden, samt gör research, genomför intervjuer, fotograferar eller väljer bildmaterial och formulerar texter. Allt innehåll görs på såväl svenska som engelska.

Utmaning: Att hinna med att underhålla de sociala kanalerna och bygga relationer med kunderna som ensam på en marknadsavdelning.

Lösning: Genom ett löpande avtal och månadsvis avstämningar tar Front hela ansvaret för de sociala kanalerna. Genom en smidig korrekturprocess och kreatörer som är väl insatta i varumärket kan vi skapa en sammanhållen tonalitet i både bildmanér och text för att skapa igenkänning.

Resultat: Växande communitys med professionellt framtaget innehåll som Hydria Water kan återanvända i t.ex. säljpresentationer, på intranät osv.

Vill du veta mer?

Emelie Lindell
Affärsområdeschef kommunikation

0763 29 44 43
emelie.lindell@teamfront.se