Hydria Water är marknadsledande när det kommer till vattenreningsprodukter. Front har fått förtroendet att utifrån en gemensamt framtagen innehållsstrategi bygga kännedom och relation i branschen.
Genom regelbundna redaktionella möten med Hydria Waters marknadschef utvecklar vi en innehållsplanering för kanaler som LinkedIn, Instagram, den egna webben och e-postutskick. Front står för innehållsidéer tillsammans med kunden, samt gör research, genomför intervjuer, fotograferar eller väljer bildmaterial och formulerar texter. Allt innehåll görs på såväl svenska som engelska.
Utmaning: Att hinna med att underhålla de sociala kanalerna och bygga relationer med kunderna som ensam på en marknadsavdelning.
Lösning: Genom ett löpande avtal och månadsvis avstämningar tar Front hela ansvaret för de sociala kanalerna. Genom en smidig korrekturprocess och kreatörer som är väl insatta i varumärket kan vi skapa en sammanhållen tonalitet i både bildmanér och text för att skapa igenkänning.
Resultat: Växande communitys med professionellt framtaget innehåll som Hydria Water kan återanvända i t.ex. säljpresentationer, på intranät osv.
Vi bjuder på kakor! Om du tycker det är ok, klickar du bara på "Acceptera alla". Du kan såklart välja vilken typ av kakor du vill ha genom att klicka på "Inställningar".
Läs vår integritetspolicy