Hydria Group är en svensk miljökoncern på en internationell marknad. Koncernen bygger på utveckling och innovation och jobbar genom sina fem affärsområden för en bättre miljö, ett bättre och säkrare inomhusklimat och en renare värld. Huvudkontoret ligger i Borås och totalt jobbar omkring 200 personer inom koncernen.
För att öka sammanhållningen inom koncernen och stärka varumärket ger Hydria Group varje år ut två nummer av kund- och personaltidningen Hydrianytt. Tidningen innehåller nyheter från samtliga bolag och FRONT ansvarar för allt från idé till produktion, layout och tryck.
Inför varje nummer sätter FRONT samman ett redaktionsråd tillsammans med Hydria Groups vd, ansvarig Art Director, fotograf och Copywriter för numret. Under drygt tre månader produceras kundtidningen. FRONT gör samtliga intervjuer och fotograferingar hos kund, samt layoutar tidningen – ofta efter ett specifikt tema som skiljer sig åt varje nummer.
Tidningen är omkring 60 sidor tjock och trycks i 1200 ex som FRONT även distribuerar. Målet är att lyfta fram kärnan i Hydria Groups verksamhet och att ge läsarna en intressant och givande inblick i företaget. Ofta intervjuas externa profiler för att ge extra kunskap inom olika områden så som innovation, entreprenörskap eller hållbarhet.
Johan Carlander
Art Director