Slider

SKOGSPARTNER


Skogspartner bildades år 2008 och är ett privat, fristående och oberoende kompetensbolag med ett engagerat och skogskunnigt team som ger skoglig rådgivning. Skogspartner anlitas av alla typer av skogsägare och verkar även som konsulter åt skogsbolag, skogsägarföreningar och skogsförvaltningsbolag där vi går in som strategiska rådgivare. Företaget utgår från Borås, Ängelholm, Örebro och Stockholm men tar uppdrag över hela landet.

Skogspartner förarbete ny grafisk profil

FÖRARBETE

I och med att Skogspartner gick in en ny fas med mer fokus på skoglig rådgivning och sitt egenutvecklade verktyg Skogsanalysen ville de ha hjälp med hur de skulle synas ut mot sina kunder och anlitade FRONT för att skapa en ny grafisk profil och med hjälp av den re-lansera sitt företag.

”Jag är imponerad av workshopen som FRONT höll med oss och som gjorde att alla kände sig inkluderade och fick chansen att tycka till om vilka vi är och vad vi står för. Vi är väldigt nöjda med samarbetet och resultatet – FRONT har hjälpt oss att visa upp oss så som vi känner oss, Skogspartner 2.0”

Tobias Barrstrand, vd på Skogspartner

PROCESS

FRONT började med att göra en identitetsbeskrivning av Skogspartner och omvärldsbevakning på företag i samma bransch för att få en bra bakgrund. För att skapa en teamkänsla hölls en workshop för alla medarbetare på företaget som genom olika övningar fick vara med och ta fram värdeord och komma med idéer på den nya profilen. FRONT tog sedan fram ett grafiskt helhetsmanér med fokus på det nordiska, karga med mycket svart och vit i en stilren approach. Kunden önskade sig också en portfolio och FRONT gjorde kundintervjuer och skapade ett flertal kundcase som visar upp samtliga tjänster med citat från kunder.

Skogspartner skiss för ny grafisk profil
SKogspartner hemsida i ny grafisk profil

WEBBSIDA

Den rena och simplistiska approachen gör att man lätt får en tydlig överblick och lätt kan ta till sig information på webbsidan. En viktig punkt för kunden var att lyfta fram kundernas synpunkter, och FRONT valde att lyfta fram kundcitat till startsidan för att locka besökaren vidare till alla kundcase.

Den nya hemsidan är byggd i WordPress och Skogspartner valde att lägga till tjänsten Hosted WordPress som innebär att FRONT uppdaterar webbsidans core, plugins och teman varje månad för ökad säkerhet. Webbsidan är nu både snabbare, tack vare ett cache-plugin anpassat för servern, och säkrare från att bli hackad tack vare nyare och modernare teknikFRONT valde att jobba med WordPress för att kunna erbjuda Skogspartner en flexibel webbsida som lätt kan ändras och utvecklas i samma takt som företaget.

”Många skogsägare arbetar digitalt idag och vi ville ha en lättnavigerad, plattformsanpassad och snabb hemsida med fokus på våra kundcase. Vi är jättenöjda med resultatet som känns både modernt och användarvänligt!”

LOGO

Den nya loggan är enkel och rak och i arbetet använde vi formspråket hos runor som en inspiration.

Skogspartner visitkort med ny grafisk profil
previous arrow
next arrow
Slider

ÖVRIGT

För Skogspartner som har uppdrag över hela landet och spenderar mycket tid i fält är bilarna en viktig del av marknadsföringen och FRONT hjälpte till att ta fram strajpning av samtliga pickuper. Som vardagsutrustning och give away tog vi även fram snygga emaljmuggar och kepsar med nya loggan på.

Se Skogspartners hemsida här.

Art Director: Peder Kallin

Copywriter: Emma Barrstrand

Systemutvecklare: Johanna Sewring

Scroll to Top