Front satsar ytterligare, anställer affärsområdeschef

Boråsbaserade it- och kommunikationsbyrån Front har vuxit stadigt de senaste åren. Nu tar företaget ännu ett kliv inom kommunikationserbjudandet och rekryterar Emelie Lindell till den nya tjänsten som affärsområdeschef. 

–  Vi ser en ökad efterfrågan efter digitala och strategiska kommunikationstjänster och är övertygade om att Emelie kommer kunna sy ihop vårt erbjudande på ett tydligt och värdefullt sätt, säger Carl Borgemar, vd på Front. 

Front, som är en del av den familjeägda koncernen Hydria Group i Borås, erbjuder IT- och kommunikationstjänster. Som en del av företagets tillväxtstrategi har 7 nya medarbetare rekryterats det senaste året. Samtidigt har omsättningen vuxit med 20 procent. Med den nyskapade tjänsten som affärsområdeschef kommunikation blir byråns riktning mot digitala tjänster ännu tydligare. 

Emelie Lindell, som tillträder den 1 december, är kommunikationsstrateg med lång erfarenhet från marknads- och kommunikationsuppdrag. De senaste tio åren har hon haft flera uppdrag som strateg, vd och marknads- och kommunikationschef på olika Boråsföretag. Senast kommer hon från en roll som vd på techbolaget Videquus AB. 

På Front kommer Emelies uppdrag vara att utveckla byråns kommunikationserbjudande. Fokus ligger på digitalisering och strategi.  

–  Vi ser en ökad efterfrågan på tjänster kring digital marknadsföring och taktiska kommunikationsinsatser. Jag är övertygad om att Emelie tillsammans med det befintliga kommunikationsteamet på Front kommer utveckla hela vårt kunderbjudande i stort och affärsområdet kommunikation i synnerhet, säger Carl Borgemar, vd på Front. 

På Front finns idag 25 kollegor, 6 av dem arbetar i kommunikationsteamet. 

–  Som jag ser det har vi en otrolig fördel med den kompetens vi samlat under samma flagg. Det finns ett stort utrymme att utveckla affären och bli en komplett kommunikationspartner till medelstora B2B-kunder som kanske inte har en egen marknadsavdelning än. Nu ser jag fram emot att få komma i gång och lära känna både teamet och kunderna. Front har redan idag en välfungerande verksamhet med god lönsamhet, det känns som en lyxig grund att bygga vidare på, säger Emelie Lindell.