Nu lanserar vi Inbound marketing

Internet är idag en av de absolut viktigaste marknadsföringskanalerna och användandet av sociala medier som grund för våra inköp växer hela tiden. Nu lanserar FRONT Inbound marketing som en del av sina reklam-tjänster.

Inbound marketing handlar om att locka besökare till företagets webbplats genom förtroendeskapande och relevant innehåll, via sociala medier. Tanken är att finnas på plats där kunderna är och att genom ett anpassat innehåll bygga sitt varumärke, skapa förtroende och få kunden att aktivt själv vilja besöka företagets hemsida och köpa deras produkter eller tjänster.

-Allt fler företag ser ett värde i att använda sig av digitala kanaler och finnas med på sociala medier, men många vet inte hur de ska komma igång och vilka de ska välja, säger Emma Barrstrand, Inbound marketing manager på FRONT.

För att hjälpa företagen hitta rätt erbjuder FRONT en workshop där man går igenom övningar för att hitta rätt målgrupp, se över kundernas vanor på sociala kanaler och diskutera företagets samt konkurrenternas digitala närvaro. Därefter tar FRONT fram en medie- och kommunikationsplan som företaget kan följa under året.

-Vi skräddarsyr en plan för företaget där vi bland annat råder om vilka kanaler man ska använda sig av, hur ofta man postar inlägg på respektive kanal och vad man postar för att få så stor effekt som möjligt.

Vill du veta mer eller boka in en workshop? Läs mer här eller kontakta Madeleine Sääf sälj- och affärsansvarig på tel. 033 ‐ 23 70 10 eller madeleine.saaf@teamfront.se

Kategorier: Nyheter, Reklam
« Tillbaka