Ny grafisk profil åt Skogspartner

 

Boråsföretaget Skogspartner har fokuserat mer på oberoende rådgivning och sin egenutvecklade prognos Skogsanalysen den senaste tiden. De anlitade FRONT för att skapa en ny grafisk profil och med hjälp av den re-lansera sitt företag.

-I och med att företaget gick in i en ny fas ville de ha hjälp med hur de skulle presentera sig och synas ut mot sina kunder. Vi gjorde en identitetsbeskrivning, började med logotypen och bröt ner allt till ett grafiskt helhetsmanér som presenterades för alla på Skogspartner under en workshop, berättar Peder Kallin på FRONT som varit ansvarig över projektet.

FRONT tog sedan fram ett nytt bildspråk, ny grafisk profil och ny logotyp med fokus på det nordiska, karga med mycket svart och vitt.

-De har fått en ny profil som ligger i framkant inom deras bransch. Den rena och simplistiska approachen gör det väldigt tydligt och lätt att ta till sig deras information. Vi har fått väldigt bra feedback och de vill fortsätta utveckla sin hemsida tillsammans med oss.

Lanseringen skedde tidigare i höst och omfattade såväl hemsida, brandade kläder som merchandise och bildekor.

-Jag är imponerad av workshopen som FRONT höll med oss och som gjorde att alla kände sig inkluderade och fick chansen att tycka till om vilka vi är och vad vi står för. Vi är väldigt nöjda med samarbetet och resultatet – FRONT har hjälpt oss att visa upp oss så som vi känner oss, Skogspartner 2.0, säger Tobias Barrstrand, vd på Skogspartner.

Kolla in Skogspartners nya look här!

Kategorier: Nyheter, Reklam
« Tillbaka